torsdag den 25. juni 2009

Blogindlæg 25/06-09 19:37

Gong Gong:

Jamen altså, jeg kan ikke andet end at elske den her sang. Jeg elsker dens budskab, og jeg har det også selv tit sådan, som sangen beskriver. Ret scary faktisk. Haha. Jeg elsker måden, versene starter på med det der "så'n.." Det lyder så fedt. Den er vildt godt skrevet, og musikken i den er også bare fed. Igen en af de sange, som viser at de har udviklet sig meget. Den her er så lidt mere ovre i den rockede afdeling, men det kan jeg jo godt lide :p
5 ud af 5 stjerner
Det Her Sker Bare Ikk':

Uha, jeg var så bange for at høre den her første gang efter, at jeg havde hørt den på det der klip på myspace, for der kunne jeg virkelig ikke rigtigt lide dem. Men nu synes jeg, at den er vildt god også. Ikke en af de bedste på pladen heller (haha, Carsten Heller... Ej okay XD) men når man sætter sig ned og lever sig ind i den, så er den bare helt vildt smuk. Man kan virkelig mærke hvor meget følelse, der er lagt i nummeret, hvilket, jeg synes, er fantastisk fedt. Og jeg tror helt bestemt, at alle kender til følelsen, som sangen beskriver. Uh ja! Og så gør det den bare bedre, at Mille troede, at der blev sunget "Gitte Jønson" i stedet for "Gid de allesammen" Hahaha... Jeg havde oprindeligt givet den 3½ ud af 5 stjerner, indtil jeg kom i tanker om 2. vers, da der kommer sådan ligesom en variation i musikken, for det er simpelthen så skide smukt, at den skal have en halv stjerne mere!
4 ud af 5 stjerner

Va Fangool!:

Jaaaa, jeg elsker denne sang! Helt klart også single matriale... Klart den rigtige 3. single! Jeg er ikke helt sikker på, hvad fanden Simon mener med den her sang. Altså jo, at han drager paraleller (HAHAHA Jeg skrev lige PARADELLER XD) imellem Tony Soprano og ham selv? Men forstår ikke lige det bagvedliggende budskab i sangen. Jeg tænker også stadig over, hvorfor Simon til P3 Session lavede gåseøjne med fingrene, da han sang "skraldemandsboss"... Måske er det et ord for noget andet? XD Anyway.. Jeg elsker musikken, som Karina så fint beskriver, så får den mig også lyst til at hoppe XD Haha. Jeg har rent faktisk hoppet/danset rundt ude i min have med min ipod i ørene til den her sang XD Hahah.. Anyway. Jeg elsker bare omkvædet, det er så fedt, og der er bare så meget flow i det, at det er helt sygt!
5 ud af 5 stjerner

Descendants Of King Canute:

Hmm... Egentlig siger den mig ikke heeeeelt vildt meget, fordi den er ret stille, men samtidig så rører omkvædet mig bare så meget, fordi det lyder så skide smukt. Og så er der en form for fællesskabsfølelse over det, fordi vi jo alle er Descendants Of King Canute ^^, Jeg får desværre altid billedet af manden i de alt for stramme hummel bukser med den der hund fra "video video" i hovedet, når jeg hører sangen. En skam, for det er ikke et kønt syn! Haha...
4 ud af 5 stjerner

Focus On The Sound:

Neeeeeej, den er så smuk den her sang! Den virker virkelig gennemarbejdet lydmæssigt, som navnet siger, så virker det virkelig som om, at det er "Focus on the sound", hvilket jeg synes, er helt fantastisk fedt! Og så elsker jeg også videoen til, den giver en følelse af, at den skal analyseres! - Og det gør jeg også en dag, hvor jeg har overskud til det XD Haha.. For det bør den.. Jeg ved, at der er en dybere mening med den video... Nåh, men jah... Jeg er heller ikke helt sikker på, hvad fanden Simon mener med den sang tekstmæssigt, og så alligevel føler jeg, at jeg forstår det, uden at kunne sige, hvad fanden det er. Hmmm... Og specielt kudos til det stykke, hvor Simon synger "Oh, for heavens sake, focus on the sound" det er så himmelsk!
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar