tirsdag den 29. juni 2010

Blogindlæg 29/06-10 21:26

Åh, jeg fandt lige et "gammelt" (ikke så, men lidt... Sidste år måske) interview med Simon! Han siger noget meget... smukt or something... Om "Hospital":

"Jeg lader en sætning være repræsentant for en hel tankestrøm i stedet for at sætte en scene og bruge en masse ord og detaljer på at understrege en følelse. Men sådan arbejder jeg ikke. Her bærer en sætning stemningen frem, og så kommer omkvædet med det der 'Interkom Kom Ind' i et loop for at understrege følelsen af, at man netop ikke kan komme igennem. Fordi vedkommende enten er døende eller er død, så kommunikationen er udelukket. Jeg har altid været meget fascineret af tv-serien 'Riget', hvor fru Drusse omtaler det Swedenborgske Rum, som er det sted, hvor man svæver mellem liv eller død. Det var vi engang haft en sang, der hed, men den blev nu droppet igen."
(...)
Linjen 'Interkom Kom Ind' kom til at give Nephews tredje album sin titel, men var egentlig blot tænkt som endnu en måde at beskrive stemningen af hospital på.
"Det understreger kampen mellem liv og død, hvor maskinerne spiller en lige så vigtig rolle som menneskene. De prøver jo at holde os i live. Der kan også være noget smukt over at dø, og havde det så været smukkere, hvis der ikke var maskiner på hospitalsstuen? Det synes jeg ikke. De er bare en del af billedet. I det hele taget er der ikke noget odiøst over maskiner og teknologi i min verden. De er der bare, ligesom der nok er flere ting, der skal sættes strøm til, end der er træer i mine sange."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar